عنوان خبر:

واحدهای کوچک و متوسط برای بازگشت به چرخه تولید حمایت می‌شوند

دسته خبر:
خلاصه خبر:
تاریخ خبر:
تعداد بازدید:

 

واحدهای کوچک و متوسط برای بازگشت به چرخه تولید حمایت می‌شوند

 

اتحادخبر:  معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای کوچک و متوسط برای بازگشت به چرخه تولید حمایت می‌شوند.

 

علی‌اصغر مصاحب  در حاشیه آئین افتتاح شرکت همکار استاندارد در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در سطح کشور ۸۰ هزار واحد کوچک و متوسط در داخل شهرک‌ها و بیرون از شهرک‌های صنعتی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۳ هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند، اضافه کرد: در چهار حوزه مختلف شامل توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار، توسعه کارآفرینی و تامین مالی حمایت‌های مالی از این شرکت‌ها انجام می‌شود.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی کلینیک مشاوره و ارائه تسهیلات خبر داد و بیان کرد: انتقال تکنولوژی و حمایت از استارتاپ‌ها از دیگر بخش‌های حمایتی است.

 

وی به حمایت از نمایشگاه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه تامین مالی نیز نسبت به پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس اقدام شده است و تامین مالی برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و تامین‌کنندگان انجام می‌شود.

 

مصاحب با اشاره به غیرفعال بودن ۲۳ درصد از صنایع کوچک و متوسط، تصریح کرد: برخی از این صنایع قابل برگشت نیستند چون نوع تولید و یا محصول تولیدی منقضی شده است و امکان برگشت وجود ندارد.

 

وی از برگشت هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید خبر داد و اضافه کرد: امسال تلاش می‌شود که هزار و ۴۰۰ واحد به چرخه بازگردند که تاکنون ۶۰۰ واحد به چرخه برگشته‌اند.